New York Times Ignores Pivotal 2011 Blog Post About Osama bin Laden Raid

J.K. Trotter · 10/19/15 12:12PM

On Sunday, The New York Times Magazine published a 7,500-word essay in which the reporter Jonathan Mahler attempts to untangle the knotty controversy surrounding the May 2011 execution of Osama bin Laden in Abbottabad, Pakistan. It’s primarily pegged to a May 2015 report by the investigative journalist Seymour Hersh that purported to expose the Obama administration’s preferred narrative of bin Laden’s death as a hoax—alleging, for example, that the U.S. government discovered the al Qaeda leader’s whereabouts not by tracking one of his couriers but from an agent-turned-informant of Pakistan’s intelligence agency, the ISI. While Mahler questions some of Hersh’s sourcing, he also replicates one of his subject’s more egregious errors: Failing to note that Hersh’s most explosive claims were first floated over four years ago, by a blogger named R.J. Hillhouse.

Tucker Carlson’s Brother Called de Blasio’s Spokeswoman “LabiaFace”

J.K. Trotter · 03/25/15 05:08PM

Did you know Daily Caller founder Tucker Carlson has a 44-year-old brother and his name is Buckley Swanson Peck Carlson? It’s true. We were reminded of this fact after Rosie Gray at BuzzFeed published an email Buckley sent to a Bill de Blasio spokeswoman today. The message manages to be both sexist (Buckley refers to the spokeswoman as “LabiaFace”) and incompetent (he accidentally CC’d the very spokeswoman he was referring to). Here it is: